Barnsligheter Kmr Alltid Finnas I Mig

Kom nyss ifrån min egen lilla sagovärld. Jag vet inte varför jag fortfarande gillar barnfilmer ^^ Men jag tror att jag alltid kommer fastna för barnfilmer ! Det är kult att se barnfilmer, speciellt när man har redan sett filmen som barn. För då får man upp känslan igen då man fick när man var barn. Barnfilmer är som en perfekt värld, en värld som inte finns i verkligheten tycker jag.

När jag får barn så kommer jag köpa många barnfilmer så dem kan sitta och se exakt samma barnfilmer som jag kollade på när jag var ett barn. Vissa föräldrar sätter på en film till barnen så att föräldrarna kan göra sitt medans utan att barnen kommer och stör, men jag kommer vara en annorlunda mamma. Jag kommer sitta istället med mina barn och se filmen och njuta av den tillsammans ^^ Jag vet att man låter löjlig, men jag kommer alltid att vara sån. Ingen kan ändra på det.

Idag så hittade jag en gammal film som jag kollade på då jag var 4 år gammal. Filmen heter 'Thumbelina'. Jag kom ihåg att det var min älsklings film. Men det var inte min film, det var mina släktingars film. Jag kom ihåg att jag ville åka till dem så ofta som möjligt bara för att se den filmen ^^ Idag efter 12 år då jag för första gången såg den filmen, så känner jag exakt samma sak även idag när jag kollade på den. Den är så bra ! Man blir både ledsen, glad, sur och lycklig av filmen. Filmen är fortfarande en favorit barnfilm ! Lyssna på låten från filmen.

Thumbelina - Let Me Be Your Wings

'Thumbelina'
Thumbelina_Bluth_1994.jpg image by Award132


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0