Pepparkakshus Som Ny Tradition

Jag känner mig så sjuk, min näsa dödar mig. Säg inte att man blir sjuk när jullovet är så nära :/ Det är så typiskt ! Men igår gick jag runt med Winfer i snöstormen. Det är fint när det snöar men det var inte kul igår för man fick snö i ansiktet och man blev helt blött och äcklig. Det är bara mysugt med snön när man är hemma och har en varm chocklad i handen ^^ Men idag verkar det inte vara så slaskigt väder, jag hoppats att det här snön håller. Så kanske vi får en vit jul för nån gångs skull :)

Igår kväll så gjorde jag helt ensam att bygga ihop vår pepparkakshus, först gick det inte bra :P Men det fixade sig till slut och den blev fin. Men jag fick så ont i handen att trycka ut glasyer hela tiden. Jag somnade med smärta i handen igår kväll.

Jag gjorde även en pepparkakshus förra året med min lillebror. Men nu ska det bli en tradition att jag ska göra pepparkakshuset varje jul ^^ Mamma vill inte bygga pepparkakshuset för att hon berättade att hon och en anna kvinna försökte i skolan att bygga en men det gick inte så bra för dem. Ingen annan i min familj vill bygga pepparkakshus så för mig är det bra :)

Jag önskade att mitt pepparkakshus ser ut såhär fin, men genom åren så kommer man bli bra på det till sist.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0