3/11 -09 | Budget

Någon som vet hur man går ner 5 kilo på ungefär 2 veckor utan att svälta ihjäl sig ?

Jag vet att jag tjatar för mycket om min kropp men så är det när man har oftas varit smal och helt plötsligt passar inte längre i fina jeans -.- Man blir ledsen att se på tidigare bilder på man hade en kropp som faktis såg bra ut i jeans och linne, men jag vet vad jag ska göra åt saken. Äta bra mat, börja röra sig mycket och träna. Och nåt som är verkligen viktigt för mig, SLUTA med kakor och sånt shit. Det är min största svaghet ! Att äta bra mat är oxå omöjligt, mamma orkar inte längre att laga goda och nyttiga rätter. Jag själv måste lära mig att laga nyttiga och goda rätter. Kan ändas laga mat som inte är nyttigt. Det är väll på tiden att man lär sig laga mat för nu och framtiden.

Det första jag måste göra är att göra en budget om vad jag ska äta, träna och sluta med kakorna sakta. Så här ska budgeten börja. Men det jag hoppas på är att om jag verkligen följer denna budget. Det får bli mitt mål för det nya året.

Min budget

Måndag: Flingor utan socker till frukost, ris, tonfisk och sallad till lunch, poatis och fisk till middag. Om jag är hungrig senare vid kvällen så går frukt bra.

Tisdag: Samma som måndag.

Onsdag: Samma som måndag.

Torsdag: Samma som måndag.

Fredag: Samma som måndag men kan ta nått och äta ute som inte är så nyttigt, en gång i veckan räcker det.

Lördag: Samma som måndag men kan ta nåt litet gott att äta på kvällen.

Söndag: Samma som måndag.

 

Kan ni tänka er att folk ser en helt annan person i sin egen spegelbild och verkligen tror på det dom ser ?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0