21/10 -09 | Vila i frid moster.

Höll på att lyssna på 'Michael jackson - gone too soon'. Då jag gjorde mitt arbete. Men låten fick mig att stanna upp, fick andra tankar på hjärnan. Fick de värsta tankarna, som jag än inte har släppt. Fast det var för 10 år sen. Jag kan inte gå vidare, den känslan kommer alltid att påverka mig ! Dom tankarna är om min moster, som vilar uppe i himlen :'(

Jag var bara 6 år gammal då hon gick bort. Hon var min ända moster, den ända som jag längtade att se. Jag var ganska liten då hon gick bort och då det började synas att hon inte mådde bra, men jag förstog. Den dagen då vi gick till sjukhuset för att se henne. Jag kom ihåg då jag grätt tillsammans i min mammas famn. Det känns som om det var igår. Hon log i en säng med en vit klänning och en liten duk i ansiktet som täckte hennes ögon. Jag tod hennes hand och höll om den. Det var då tårarna kom som mest. Jag och min kusin (min mosters dotter) stog tillsammans och grätt. Jag inte klarade av att se henne ligga där. Så jag gick ut från rummet och där var det en gård. Jag stog där ett tag och grätt sammtidigt som kollade runt omkring mej.

Den känslan kommer jag aldrig glömma. Och jag kommer aldrig glömma hur det var att förlora min moster som jag verkligen älskade. Jag älskade min moster så mycket ! Hon var en så snäll person, men jag kan förstå varför hon var tvungen att gå så snart. Hon mådde inte bra tillsammans med en person, en person som orsakade allt det här. Det jag är glad för är att hon är fri från det nu, fri från allt som hon fick av denna person. Hon är fri som en fågel. Derför ska jag tatuera min rygg en fågel som ska symbolisera min moster. En vacker fågel med utspräda vingar. Jag vet att hon är lycklig uppe i himlen. Jag kan känna det på mig. Hon förkännade det så mycket !

Jag, min familj och min mosters barn kommer aldrig glömma vår älskade ängel. Vi tänker på dig varje dag. Du kommer alltid förbli ett vackert minne i våran hjärtan. Vi älskar dig !! Vila i frid moster :'(

Sari Parkkinen
 1969 - 1999


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0