Ska Börja Hjälpa Till

Vad tycker ni om att diska .. ? Det är inte det roligaste iallafall. På sista tiden så har jag diskat mycket hemma eftersom jag vill inte att min mamma ska stressa och göra allt här hemma. Varje gång vi har ätiti så plockar jag alltid av bordet och sen går och sätter mig framför tvn. Varje gång jag gör det så tycker jag synd om min mamma att hon får laga mat, städa, diska och tvätta.

Så dom senaste dagarna så har jag hjälpt med mycket här hemma för jag vill inte att min mamma ska stressa. Hon mår inte bra eftersom hon jobbar för mycket så hennes kropp har blivit svag och hon går även i skolan på vardagarna och det gör inte det lättare om hon kommer hem och börjar städa som en galning och vi andra gör ingenting.

Mina bröder hjälper nästan ingenting, men bara för dom gör det så betyder det inte att jag ska göra det också. Tänk också efter om ni hjälper tillräckligt hemma. En insperation bild för alla dem som har blivit äldre ^^ 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0