Snack Om Smink

Hejsan.

Sitter här i vårt klassrum & bara tar det lungt för mig själv. Jag gjorde ett prov då vi hade lektion, det var ett prov som jag hade missat att göra. Så fick göra den tillsammans med några andra i klassen. Den var lätt men man ska aldrig vara säker när det gäller prov.

Jag letade efter fokis blogg & så helt plötsligt så kom jag in i en annans tjejs blogg, jag kollade lite på den bloggen. Hon skrev ändas om smink. Hon jobbar med att sminka folk så hon delade ut lite tips till hennes läsare. Det var mycket bra tips! Hon älskade att piffa upp ögonen & det är nånting som jag även gillar. Det är ögonen som man märker mest, visst har jag rätt ?

Hennes smink tips såg så professionella, det märkt att hon har hållt på mycket med smink. Jag gillar när man har enkelt & fint smink. Inte för mycket & inte för lite, men nånting jag HATAR är brunkräm ! Om man vill få en mörkare hundfärg eller täcka sina finnar & fula märken så kan man ta lite enkelt puder eller nån täckande kräm. Jag använder Dream matte för huden som jag endast bara täcker, det är en favorit & har använd det sens jag började sminka mig :)

Har ni några favorit smink som ni använder ? Iallafall så visar jag här nedan på bild om vad jag använder steg för steg då jag sminkar mig. Ops, ni kommer märka att jag skrev lite fel på steg 3. Märkte det nu, men orkar inte ändra nu. Har börjat, ha det bra så länge ^^


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0